فرمانده نیروی دریایی سپاه تاکید کرد: قرار است پس از تکمیل ماکت ناوهواپیمابر، علاوه بر نیروی دریایی سپاه، یگانهای نداجا، نهاجا و نیروی هوافضای سپاه تمرینات مورد اصابت قراردادن ناو را انجام دهند و در صورت بروز جنگ نیز روی ناو واقعی این اقدام صورت می گیرد.

به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق، سردار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه در گفتگویی اختصاصی با اشاره به تحلیل ها و گمانه زنی هایی که درباره ساخت ماکت یک ناوهواپیمابر در جنوب کشور توسط رسانه های غربی منتشر شده است، تاکید کرد: جای شگفتی دارد که مراکز تحقیقاتی کشورهایی که داعیه و توهم رهبری دنیا دارند و دهها سال است فعالیت می کنند، اقدام به انتشار تحلیل ها و اخباری می کنند که هیچ پایه و اساسی ندارد.

وی تاکید کرد: بیان موضوعاتی مانند طراحی و ساخت این ماکت بزرگ برای استفاده در یک فیلم سینمایی و مانند اینها نیز بی معنی است.

ماکت ناوهواپیمابر برای تمرینات دریایی و موشکی سپاه ساخته شده است

فرمانده نیروی دریایی سپاه با یادآوری اینکه آمریکا مدتهای طولانی است دشمنی خود با انقلاب را علنی کرده و ابعاد دشمنی آنها نیز مشخص است، تاکید کرد: تجلی دشمنی آمریکا نیز توان نظامی است. توان نظامی آمریکا "دریاپایه" است و چون سرزمین اصلی آنها بسیار دور است، توان نظامی خود را بر پشت این ناوها حمل می کند که شامل انواع هواپیماها، تفنگداران و غیره است.

به گزارش مشرق، این فرمانده عالی رتبه نیروهای مسلح با بیان اینکه طبیعی است نیروهای مسلح ایران نیز در برابر این توانمندی، قابلیت های خود را افزایش بدهند، تصریح کرد: یکی از این قابلیت ها، تمرینات مداوم و اصولی است و با توجه به اینکه ابعاد این ماکت به مقیاس یک ناو هواپیمابر نزدیک است از سوی قرارگاه خاتم دستور داده شد این ماکت ساخته شود.

ماکت ناوهواپیمابر برای تمرینات دریایی و موشکی سپاه ساخته شده است

به گزارش مشرق، فرمانده نیروی دریایی سپاه اضافه کرد: قرار است پس از تکمیل ماکت ناوهواپیمابر، علاوه بر نیروی دریایی سپاه، یگانهای نداجا، نهاجا و نیروی هوافضای سپاه تمرینات مورد اصابت قراردادن ناو را انجام دهند و در صورت بروز جنگ نیز روی ناو واقعی این اقدام صورت می گیرد.

سردار فدوی با تاکید بر این نکته که در رزمایش های قبلی، اهداف نزدیک به ابعاد شناورهای فریگت و رزمناو مورد حمله قرار می گرفتند و به آنها شلیک می شد، افزود: این ماکت ناو هواپیمابر هم یکی از اهداف خواهد بود.

وی با بیان اینکه باید نقاط ضعف و قوت دشمن و نقاط ضعف خودمان را کاملا بشناسیم و بر آن اشراف داشته باشیم، افزود: ما بسیار بیشتر از دشمنان تمرین می کنیم و رزمایش داریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 109
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 21
  • ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
    1 0
    شما که میگفتید برای فیلم ساخته شده. دروغگو دشمن خداست.
  • امیر احمد اکبری اسبق از تبریز ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
    0 0
    ما هم برای ساخت زیردریایی بدون سرنشین گام بر داریم
  • ناصر ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
    0 0
    همون روز که مشرق اون خبر رو درباره ساخت ماکت برای فیلم رو منتشر کرده بود گفتن دروغه و طالب زاده بنده خدا چنین پولی نداره دوستان باور نکردن.... شک نکنید برای رزمایش هم نیست چون وضع مالی نیروها آن قدر خراب هست که نیان برای هدف موشکی هدف و تارگت چند میلیون دلاری بسازن......بگذریم از اینکه خود رزمایش هم ممنوع شده
  • ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
    0 0
    تنافضات ایران درباره این ماکت نشون میده یک چیزی رو دارن پنهان می کنن
  • albert ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
    0 0
    ایرانی ها مثل ارتش برره در درگیری با نیروهای دشمن فرضی, تار و مار شدن...
  • ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
    0 0
    یه بار می گی برای فیلمه یه بار می گی برای رزمایشه امریکا با اون بودجه 700 میلیارد دلاریش نمیاد ماکت ناوهواپیمابر در ابعاد واقعی برای رزمایش بسازه بعد ایران که بودجه وزارت دفاعش 800 میلیون دلاره بیاد این کار رو می کنه؟؟ شما ما رو چی فرض کردی؟ خیلی مشخصه این نمونه تجربی و نه مهندسی و تمرینی برای ساخت ناوهواپیمابر واقعی هست برای همین جماران حدود 7 تا از این مدل های تجربی ساخته شد......
  • ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
    0 0
    بیان موضوعاتی مانند طراحی و ساخت این ماکت بزرگ برای استفاده در یک فیلم سینمایی و مانند اینها نیز بی معنی است! با شماست ها...!.....
  • محسن ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
    0 0
    حاجی بی خیال ؛خودتون گفتین طالب زاده گفته واسه فیلمه؛اونا که نگفتن! مشرق به فرض سردار نمی دونه؛مگه تو خودت خبر نادر طالب زاده رو منتشر نکردی؟
  • علیرضا ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
    0 0
    دمشون گرم. انشاءالله یه دونه واقعیش رو غنیمت بگیریم کنیمش موزه عبرت برای همه مردم جهان
  • ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
    0 0
    ایول اولش که شایعه شده بود این برای یک فیلمه یکم نا امید شدم ولی مثل اینکه دلاور مردان نیروی دریایی با چشم بصیرت کافی بر روی اهداف خودشون تمرکز کردن و انشالله که نیروی 3 گانه ارتش بتونن ترس رو به دل دشمنان بندازن تا هیچوقت فکر تجاوز به خاک این مملکت رو نکنن.
  • ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
    0 1
    ایول اولش که شایعه شده بود این برای یک فیلمه یکم نا امید شدم ولی مثل اینکه دلاور مردان نیروی دریایی با چشم بصیرت کافی بر روی اهداف خودشون تمرکز کردن و انشالله که نیروی 3 گانه ارتش بتونن ترس رو به دل دشمنان بندازن تا هیچوقت فکر تجاوز به خاک این مملکت رو نکنن.
  • ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
    0 0
    وأعدوا لهم ما استطعتم من قوة ومن رباط الخيل ترهبون به عدو الله وعدوكم
  • ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
    0 2
    دیدی امریکاییها درست می گفتن ن ن ن
  • ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
    0 0
    دیدی امریکاییها درست می گفتن ن ن ن
  • ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
    0 0
    مشرق یادته قبلا زده بودیین ماکت مال فیلم سینمایی هستش؟ از این به بعد تحقیق کن بعد حرف بزن
  • شهاب3 ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
    0 0
    درود بر سپاه پاسداران امیدواریم با با دست یابی به موشک ها بسیار پیشرفته ی دریایی ناوهای آمریکا رو از خلیج فارس بیرون برانیم
  • رضا ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
    0 0
    ای کاش خودش رو میتونستیم بسازیم
  • علی ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
    0 0
    حزب الله . پیروز جنگ با امریکاست وکفر جهانی نابود است .انشاء الله
  • persian ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
    0 0
    چرا با این حجم و این هزینه واقعا دیوانگیه بعضی ها فکر میکنن ما الان ماکتشو ساختیم میتونین خودشم بسازیم و ما می توانیم در این ناوها ملیون ها سنسور گوناگون کوچیک بزرگ به کار میره که ساختن هر سنسور بارها از ساختن بدنه و عرشه ان سخت تر و وقت گیر تره
  • بینا ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
    0 0
    درود بر سرهنگهای ما که میدانند تنها چاره مقابله با دشمن قدرتمند شدن است.
  • manamhamintor ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
    0 0
    damet garm sardar in dore zamoone tanha omide ma sepah o rahbari ast
  • سعید ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
    0 0
    این همه کشتی قراضی در خلیج فارس است که ابعادی نزدیک یک ناو هواپیما بر دارند ...
  • ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
    0 0
    فقط جان مادرتون روش به انگلیسی بنویسین آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند ما آمریکا را زیر پا میزاریم...
  • ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
    0 0
    فكر كنم ميتونيم بسازيم و هزينه ساختش بسيار زياده.
  • حامد ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
    0 0
    مطلبو نگرفتی. اینو میگن که کارشون پیش بره. شایدم واقعا ماکت باشه اما هرچی باشه مقدمه و آزمایشی برای ساخت ناو واقعی است.
  • ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
    0 0
    و در جنگ واقعی ناو هواپیمابر و ناو های محافظش میشینن نگاه میکنن که قایق های ما چطور غرقشون میکنن و هیچ واکنشی نشون نمیدن
  • Farzad ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
    0 0
    درود بر سپاه پاسداران
  • ناشناس ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
    0 0
    به جای موس موس کردن و ادا بازی، اگر عرضه دارید "از صفر تا صد" یه قایق رو بسازید.
  • سید عماد الدین ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
    0 0
    شما ابعاد یک ناو هواپیما بر را می دانی ؟!!!! اخه کدوم کشتی قراضه ، اندازش شبیه نام هواپیما بره؟!!! ناو های حمل نفت ( نفت کش ) اندازشون کمی به اندازه ی ناو هواپیمابر است ( تازه کوچک تر است) ، که اون هم از اونجایی که من می دونم ایران تعداد کمی نفت کش داره ( شاید یکی یا دو تا) پس فرقی نمیکنه که یک ماک بسازن چون نفت کش قراضه نداریم!!
  • جلال ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
    0 0
    من که زودتر گفتم دیر عمل میکنید
  • ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
    0 0
    مرگ بر روسیه
  • ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
    0 0
    جالبه همون موقع امیکا گفت برای مانور ساختن!
  • ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
    0 0
    شما همون ربات تو مسافران نیستی؟
  • ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
    0 0
    با هیچ کدوم به این خوبی نمیشه تبلیغ کرد!
  • ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
    0 0
    کلا در زمینه ماکت سازی ید طولایی داریم...
  • ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
    0 0
    مردم از یارانه انصراف بدن انوقت با این کارهای بیهوده پول مردم روو حروم کنن....
  • رحمن ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
    0 0
    خدا پدر و مادر شما را بیامرزد کاری کنید که خود آمریکا در خلیج فارس احساس نا امنی کند برود پی کارش بخصوص این انگلیس حرامزاده و روسیه نامرد
  • ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
    0 0
    هرچند می دانم که نمی توانید و درک نمی کنید و لذا این کامنت را منعکس نمی کنید خوش بحالتان چقدر پولدارید وچقدر نون مستضعفین رو دود میکنید به هوا 1ملیونیم این هزینه های مسخره را به اموزش و پرورش اختصاص دهید تا دانش اموز من نخواهد صبح کلاس بیاد و عصر تا 11 شب برای سیر کردن شکم مادر مریض و 3 خواهر وبرادر کار کنه؟؟؟؟
  • ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
    0 0
    بجاش اون ناو هواپیما بر رو که مال ایرانه از آمریکایی ها بگیرید
  • مریم ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
    0 0
    چرا ما انقدر خودمان را کوچک و مسخره میکنیم ؟
  • ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
    0 0
    ديدي مشرق من گفتم و تو منتشر نكردي البته حالا كه عذر خواهي ميكني ميبخشمت
  • ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
    0 0
    عزیز تو خواب بودی که ناوشکن ساختیم؟؟؟؟؟؟؟
  • ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
    0 0
    قوة و رباط نه ماکت و پلاستیک و آهن پاره
  • ناشناس ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
    0 0
    میشه موشکی قدرتمند طراحی کنیم که در کمترین زمان ناوهای آمریکا رو پودر کنه؟آیا خلیج فارس همچین قدرتی دارد؟
  • ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
    0 0
    قایق پرنده رو یادت رفت داداش؟
  • جلال ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
    0 0
    ناشناس 20:25 ناوچه ساختیم
  • کاپیتان ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
    0 0
    من نظرمو به عنوان دانشجوی مهندسی هوافضا که راجع به ناو هواپیمابر خیلی تحقیق داشته گفتم اما منتشر نکردید فقط میدونی چیه دلم به حال اونایی میسوزه که میان تیتر و چندتا عکس میبینن ذوق میکنن که.......آره!!! حیف اون همه فشاری که به کیبورد لب تاپ آوردم اون همه مطلب نوشتــــم ، حیف!!!!! (حسین (ناشناس از سوئد) کلا" هر چی کامنت گذاشتی باهات موافقم خیلی فکرامون بهم نزدیکه منم پوریا هستم)
  • ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
    0 0
    ای ول. خیلی باحال بود
  • علی ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    0 0
    فرزند عزیزم هیچ کشوری نمی تواند به تنهایی تمام زیرساخت های خود را برای ساخت یک ناو هواپیمابر بسیج کند حتی امریکایی ها در بسیاری از موارد در ساخت ناوهای خود از تکنولوژی کشورهای دیگر استفاده می کند و یا در اروپا با ائتلاف چند کشور با یکدیگر ناو و یا جنگنده می سازند زیرا به صرفه تر است. شما میدانید که چین برای ساخت یک ناو هواپیما بر چه هزینه گزافی را متحمل شد؟ وقتی ایران می تواند با یک فریگت و یا رزمناو کار یک ناو هواپیما بر را انجام دهد هیچ احتیاجی به ساخت آن نیست. در دکترین دفاعی ما احتیاجی به ناو هواپیمابر نیست چون جزایری مانند خارک و ابوموسی در نقش یک ناو هواپیمابر و یا بالگردبر به خوبی می توانند در هنگام حمله کشور متجاوز عمل کنند. در دنیای جدید زندگی کن در دنیای جدید هیچ کس همه کارهایش را خودش انجام نمی دهد حتی امریکا زیرا دیگر دنیا تک قطبی نیست.
  • علی ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    0 0
    سلام سردار اگر برای فقط مانور و رزمایش این ناو را ساخته اید که بعد از زدن یک موشک منهدم شود باید بگویم سپاه هزینه بسیار زیادی را متحمل شده است که می شد با انی هزینه یگانهای فرسوده رابازسازی کرد و یا ... . قطعا اهداف دیگری برای ساخت این ماکت در نظر گرفته شده است.
  • ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    0 0
    مجبوری اظهار فضله کنی؟ هروقت ترسیدی راحت بگو ترسیدم ولی ملت را مثل خودت فرض نکن
  • ۰۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    0 0
    موس موس کردن کار شماست مردان مرد برای روز مبادا آماده میشوند نه برای رقاصی
  • آریو برزن ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    0 0
    عزیزم. ناوشکن توی استاندارد جهانی دریانوردی تعریف خودش رو داره. مهمترین تعریف هم تناژ ناوشکن هست که چندین برابر ناوچه هست. جماران، طبق استانداردها ناوچه محسوب میشه و نه ناوشکن و به غلط ناوشکن نامیده میشه درست مثل این هست که شما یک سواری کوپه بسازید و اسم اش رو بگذارید وانت بار!!! البته ساخت یک ناوچه جنگی، اون هم با تکنولوژی بومی کار بسیار ارزشمند و قابل تقدریری هست (کاری که شاید امروزه 10-15 کشور بیشتر نتونند اون رو انجام بدن) اما با نامگذاری غلط ناوشکن بجای ناوچه، باعث نشیم که دستوردهامون تحت الشعاع قرار بگیره
  • آریوبرزن ۰۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    0 0
    ما امروزه به دانش "ساخت سازه" ناوچه های تهاجمی دست پیدا کردیم که این خودش خیلی ارزشمند هست الان دیگه بهتره که انرژی خودمون رو بزاریم بر روی ساخت رادارهای سطح به سطح تا حلقه تجهیزات دریائی خودمون رو تکمیل کنیم بعدش میتونیم با ساخت یک ناوچه تهاجمی مدرن که تجهیزات راداری و الکترونیکی پیشرفته ای هم داشته باشه(مخصوصا اگه بشه سازه رو با ترکیبات کامپوزیتی ترکیب کرد که ضد رادار بشه) و تجهیز اون به کروزهای ضد کشتی ساخت خودمون، یک ناوچه مدرن ولی ارزون قیمت (اختلاف ریال و دلار) بسازیم و بوسیله اون وارد بازار فروش جهانی تسلیحات دریائی بشیم و حسابی برای کشورمون ارزآوری بکنیم. یعنی همین کاری که الان سوئدی ها دارن انجام میدن به امید اینکه اون روز خیلی نزدیک باشه.
  • ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    0 0
    همه مي‌دونن از نظر شما آمريكا راستگووووووووووه.
  • ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    0 0
    با ساخت ماکت؟
  • هم وطن ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    0 0
    احتمالا موشک ها رو هم یادت رفته.می خوای باز هم برات بگیم تا بفهمی؟
  • ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    0 0
    این بچه بازیا فقط از شما سرمیزنه اخرش ماکتو غرق میکنید و میگید ان انم که رستم بود قهرمان!
  • ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    0 0
    تیتر مسخره ای هست!!! تیتر بزرگ قرمز نوشتین برای تمرین نیروی دریایی سپاه، بعد توی متن خبر نوشتین نیروی دریایی ارتش و نیروی هوایی ارتش و نیروی هوافضای سپاه هم استفاده خواهند کرد. مثل آدم بنویسین که برای استفاده 4 نیرو
  • ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    0 0
    تا دفاعی در کار نباشه قاعدتا امنیتی نیست تا شما بفکر آموزش و پرورش بیفتی آقای ناشناس 19:41
  • ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    0 0
    طالب زاده روحشم خبر نداره ...اصلا بودجه های سینمایی در ایران در حد ساخت ناوچه هم نیست....چه رصد به ماکت ناو هوایپیمابر......
  • ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    0 0
    بودجه آموزش پروزش شده 16 هزار میلیارد تومن بودجه وزارت دفاع رو جناب روحانی به دو هزار میلیارد تومن کاهش داده چطوره بودجه نظامی رو صفر کنیم مرد حسابی همین الان بودجه نظامی ایران توی خاورمیانه از بحرین هم کمتر شده
  • ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    0 0
    شما یک هزارم سختی این نظامی ها رو نکشیدی جناب اگر شما فقط کار می کنی اینها هر روز با جونشون دارن بازی می کنن شما کجا خبرداری روزی چند نفر داریم روی دریا لب مرز توی هوا شهید می دیم؟ فکر کردی حقوق نظامی ها چنده؟ محض اطلاع شما بازشستگی اونها افتضاحه..
  • ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    0 0
    سنسور رو که سالهاست برای چیزهای خیلی خیلی مهم تر می سازیم......
  • ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    0 0
    طوری حرف می زنی که انگار این ماکت چقدر هزینه داشته؟ اینها اکثرآ آهن های بی اعتبار هستن که اسغاتی محسوب میشن و بعد از انهدام هم دوباره می رن انباری
  • استاد دانشگاه ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    0 0
    بنده به عنوان دکترای سازه های دریایی به شما می گفت بهتره کمی درباره تفاوت ناو هواپیمابر و جنگنده تحقیق کنی!
  • شاهد ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    0 0
    این امریکایی ها بودن که تو طبس مثل برره ای یا تارو مار شدن...
  • محسن ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    0 0
    حالا چرا ماکتشو ساختین، واقعیشو می ساختین؟؟؟؟؟؟؟
  • سعید ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    0 0
    اومدیم و یک ناو هواپیما بر خوشگل وتپل هم ساختند با چی میخواند پرش کنند؟کدوم هواپیما؟
  • امیین ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    0 0
    این ناو ماکت نیست و به زودی در خلیح فارس برای فرود قاهر 313 ازش استفاده میشه
  • اکبر ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    0 0
    از آنجایی که نیروی درییایی ارتش شامل ناوگان سنگین تری است نسبت به سپاه که سیاست چالاکی و سرعت عمل در عملیاتهای هجومی دارد. بیراه نیست اگر ارتش بخواهد روی ناو هلکوبتر بر یا هواپیما بر تحقیقات داشته باشد چون از قبل ناو های محافظ را ساخته مثل جمکران, سهند و الوند و بقیه همه کوچکتر از destroyer و به خصوص برای محافظت ساخته شده اند و دلیل بسیار خوب نیروی هوایی تلاش برای ساخت جتهایی با باند کوتاه فرود کرده مثل قاهر که براساس شکل ظاهری و سبکی و عملکرد این جت به صورت یک شکاری ریز نقش است برای برتری هوایی در مقابله با هلکوبترها وناوگان 5 آمریکا. ایران مواضع خوبی برای از قبل داشته و انجام داده یگانهای تهاجمی و موشک انداز قایقهای بردستون.ناوچهها. ناوهای محافظ. تلاش برای ساخت هواپیمای ناو نشین الان هم ناو هلکوپتربر یا هواپیما بر .خیلی زیرکانست.
  • سروش ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    0 0
    ما که مطالب رو درست خوندیم نوشته بود که چندین تحلیل در مورد این ماکت وجود دارد و یکی از این تحیلی ها این بود که گفته شد برای ساخت فیلم است و برای گمراهی دشمن باید از این تحیلی ها بهره برد و دروغ هم گفته نشده.
  • اکبر ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    0 0
    هورنت ها اساسا دفاع هوایی اندو داخل خاک ایران کارایی ندارند به علت پوشش قوی دفاعی. در دریا هم در برابر سرعت عمل بردستونها عملا بی استفاده اند تنها خطر ممکن کبرا ها و آپاچیهای آمریکاست که برتری بالایی دارند. این احساس خطر ایران رو مجبور به طراحی قاهر کرد. تعداد قابل توجهی ازجت ریز نقش با تکنولوژی کراند افکت قاهر استیلیت مسلما این برتری رو به اون میده که هلکوپتر هارو شکار کنه.
  • وحید ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    0 0
    کی گفته بئدجه نظامی ایران 800 میلیون دلاره؟ این حرف شما خنده دار بود. حداقل بودجه دفاعی ایران 10 میلیارد دلار هست جیگر؟!
  • اکبر ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    0 0
    هورنت ها اساسا دفاع هوایی اندو داخل خاک ایران کارایی ندارند به علت پوشش قوی دفاعی. در دریا هم در برابر سرعت عمل بردستونها عملا بی استفاده اند تنها خطر ممکن کبرا ها و آپاچیهای آمریکاست که برتری بالایی دارند. این احساس خطر ایران رو مجبور به طراحی قاهر کرد. تعداد قابل توجهی ازجت ریز نقش با تکنولوژی کراند افکت قاهر استیلیت مسلما این برتری رو به اون میده که هلکوپتر هارو شکار کنه.
  • ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    0 0
    باز آلبرت انی شیتین ذرت پرت کرت! شما حرف نزنی کسی نمیگه لالی!
  • ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    0 0
    آمریکا اون موقع نمیگفت برای مانوره، میگفت برای اینه که فیلم بگیرن و جو رسانه یا ایجاد کنن. برید بخونید.
  • ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    0 0
    میگم روحانی مچکرم برات بگیره! اگه لبخنداش جواب داد و پشت گوششو دید، اینم پسش میدن!
  • کاپیتان ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    0 0
    استاد دانشگاه فعلا" که نظر ما چاپ نشد استاد!!! اگه میشد راجع بهش بحث میکردیم یادم میاد اون روزی که خبر ساخ قاهر313 منتشر شده بود همین آقایون هر چی نوشتم چاپ نکردند حلا هم عین همون موقع
  • امید ج ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    0 0
    شما اسمتو از albert به alZERT تغییر بده فکر کنم مناسبتره برات. با کمال پوزش از مشرق و مشرقیان.
  • علی ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    0 0
    اذا خاطبهم الجاهلون قالو سلاما. سلام!!!
  • ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    0 0
    خوندن کامنتاتون کفر آدمو در میاره...
  • ابو شفشوفه ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    0 0
    کلا ما به ماکت خیلی علاقه داریم...
  • ساحل ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    0 0
    یعنی میگی بمب هسته ای داره؟!!!!!
  • مهدی ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    0 0
    شایدم برا فیلم تایتانیک ساختنش
  • ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    0 0
    زمان جنگ جهانی دوم وقتی نیروهای نظامی ایران هیچ کاری نتونستند بکنند و ایران اشغال شد آیا کسی تونست تحصیل کنه؟ اون موقع اصلا نان و غلات برای خوردن بود که حالا کسی بخواد برای به دست آوردنش بعد از مدرسه بره کار و تلاش کنه تا بدست بیارتش؟ من قبول دارم که اون دانش آموز شما استحقاق خیلی بالاتر از این ها رو داره. اما حرف شما خیلی بی ربط بود. دو چیزی که لازم و ملزوم همدیگر هستند رو در تضاد با هم نشون میدین. به این کار میگیم مغلطه.
  • ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    0 0
    چرا آمریکایی ها درست گفتند؟ چون اونها ما رو دست کم نمیگیرند. چون اونها میدونند که ایران در حال پیشرفته. چون اونها بر خلاف شما و امقال شما به نیروهای نظامی ایرانی و توانایی های نظامی ایران ایمان دارند. چون اونها فقط برای تخریب ذهنیت امثال تو هست که میان و قاهر رو مسخره میکنند. اما از ساخت ماکت ناو هواپیما بر انقدر وحشت زده هستند.
  • ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    0 0
    وقتی زیر دریایی تناژ 1000 رو میسازیم پس ناو هم میتونیم بسازیم. اما بخاطر اینکه در شرایط فعلی هم هزینه های این سازه بالاست و هم نیاز های خیلی مهم تری نسبت به ناو هواپیما بر داریم دست به ساختش نمیزنیم.
  • ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    0 0
    تنها امید شما باید خدا باشه
  • ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    0 0
    همین الان هم خیلی از تسلیحات ایران مناسب برای عرضه به بازار جهانی و دارای قابلیت رقابت هست. موضوع اصلی اینه که ایران تحریمه. دیدید که چه جنجالی بر سر خبر خرید تسلیحات ایرانی توسط عراق به وجود اومد. نمونه هایی مثل زیر دریایی های ایرانی موشک های ایرانی رادارها و سیستم های پدافند و شاید از همه رقابت پذیر تر پهپاد های ایرانی. حتی جنگنده های صائقه و آذرخش که بر خلاف تصور برخی با اف5 خیلی متاوته. چه ار لحاظ تجهیزات و رادار و ... و چه از نظر مانور پذیر بودن (مخصوصا بخاطر بالهای پهن تر و بالچه های وی شکل دوتایی که در اف5 یکی بیشتر نبود)
  • ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    0 0
    البته نظرم یه خورده باهات متفاوته اما بخاطر اینکه تحلیل عقلانی ای بود مثبت دادم. لااقل نام هواپیما بر و ناو بالگرد بر برای داخل خلیج فارس و دریای عمان ساخته نخواهد شد. چون فواصل تا ساحل ما انقدر ها هم زیاد نیست. و البته خلیج فارس هم پر از جزیره هست. فکر میکنید چرا امارات انقدر به سه جزیره ی ایرانی علاقه نشون میده؟ چون ما با داشتن این جزایر دقیقا بیخ گوش اعراب پایگاه داریم
  • سروش ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    0 0
    دوستان چه خوب تحلیل می کنند دشمن نیازی به جاسوس نداره همین ها رو بخونه تقریبا 60 درصد اطلاعات دستش میاد.
  • ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    0 0
    فعلا سرنشین بی زیردریایی و ساختیم، کارا باید قدم به قدم انجام بشه
  • ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    0 0
    رفتم دو باره خوندم: احتمالا برای شرکت در مانور ساخت شده
  • ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    0 0
    ماکت ناو برای ماکت هواپیما!!!
  • ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    0 0
    در نمونه های واقعی توجه داشته باشید که دشمن اصولا" تجهیزات بنجول و اسقاطی اش را به صحنه می آورد و سربازان این ناوها هم قشر آسیب پذیر و غیر خرید خدمتی و بدبخت و معتاد هستند. و راکتور انها هم اتمی است و بعد از غرق شدن اگر از آهن و فولادش استفاده نکنید یک معظلی برای تردد و همچنین آلودگی رادیو اکتیوش هم تا چند صد سال کل شیلات خلیج فارس را نابود خواهد کرد و سرطان تیروئید و خون را زیاد میکند. بهتره که دشمن را ببرید وسط اقیانوس و بعد نابودش کنید.
  • ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    0 0
    به نظرم هدفگیری چنین وسیله بزرگی در خلیج همیشه فارس با تیرکمان بدون دوربین هم امکانپذیر است. البته اگر دفاع چند لایه و فالانکسها و رادارها و کل سیستم دفاعی اش خاموش باشد.
  • ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    0 0
    این جور وسایل را باید در محیط سروپوشیده بسازید تا دشمن با ماهواره نتواند انها را شناسایی کند.
  • ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    0 0
    چرا اصلش رو نمیسازید آها هنوز تواناییش رو نداریم
  • ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
    0 0
    دلیل کاهش فولاد و گران شدنش هم برای مسکن و هم برای خودرو و هم فساد صنعت فولاد احتمال 99 درصد این پدیده بوده که توسط ماهواره های دشمن شناسایی شده.
  • ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    0 0
    پس دلیل فساد توافقی صنعت فولاد این پدیده بوده!!
  • ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    0 0
    عزیزم قاهر ۳۱۳ که خودش ماکته !!! البته روی ناوهای ماکت باید هم از هواپیمای ماکت استفاده کنند
  • مصطفی ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    0 0
    درود بر دلاوران جان بر کف ارتش و سپاه اسلام و شرم بر منافقان غرب پرست
  • msg13 ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    0 0
    يعني از نظر شما اين ماكت چند ميليون دلار قيمت داره ....خخخخخخ
  • ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    0 0
    چه جالب! ماکت رو بشونیم رو ماکت
  • اکبر ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    0 0
    ناشناس عزیز درست میفرمایید.ولی مجال صحبت نیست
  • متخصص ۰۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    0 0
    چرندهای خوبی می گی! اولا کل حجم فولادی که این مصرف می کنه به اندازه تولید 1 روز یک کارخانه فولاد نمیشه دوما وقتی وقتی سازه ماکت هست از فولاد های رد اعتبار شده که اسغاتی محسوب میشه استفاده میشه که عملا هیچ خریداری ندارن و بعد هم دوباره بازیافت میشن
  • متخصص ۰۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    0 0
    این همه کاربر به اصلاح با سواد هنوز نمی دونن این ماکت ها از فولاد های رد اعتبار شده درجه 3 که انبار میشن برای بازیافت و هیچ خریداری ندارن ساخته میشه
  • ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
    0 0
    خیلی باحال بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس